MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

HARLEY-DAVIDSON 2014 TOURINGMODELLEN


PROJECT RUSHMORE HERDEFINIEERT HARLEY-DAVIDSON-TOURINGMODELLEN
Klantgedreven proces raakt elk facet van 2014 Touring- en Trike-modellen


OXFORD (19 augustus 2013) – De road trip. De vrijheid om te reizen in je eigen tempo en in je eigen richting is onlosmakelijk verbonden met Amerika – in dit land is het pure noodzaak. En voor Harley-Davidson is het een reden om touringmotorfietsen te bouwen, die tot ver voorbij de horizon rijden. Deze grootse drang naar avontuur is ook de inspiratiebron voor Project RUSHMORE, een alomvattende ontdekkingsreis van Harley-Davidson, waarbij het fundamenteel verbeteren van elk aspect van de rijervaring van Touring-motorfietseigenaren centraal stond. 



Na jaren van plannen maken, ontwikkelen, stylen en testen, en eindeloze uren rijden en praten met onze klanten presenteert Harley-Davidson nu de resultaten van Project RUSHMORE op het complete gamma van de 2014 Touring- en Trike-modellen. Ze zijn stoer, comfortabel, rijden perfect en zien er waanzinnig uit. Road trips zullen nooit meer dezelfde zijn.  

Een reis aan de hand van rijders

“Project RUSHMORE is gerealiseerd door duizenden mensen, onder wie veel van onze rijdende klanten”, zegt Scott Habegger, Harley-Davidson Director of Motorcycle Planning. “Het staat voor een nieuwe richting in productontwikkeling bij Harley-Davidson, waar de stem van de klant niet alleen vooraf, maar ook tijdens dat proces centraal staat. We verzamelen input en ideeën bij focusgroepen, maar ook tijdens de events die we bezoeken, tijdens proefritten of gewoon door in het café de rijder of passagier op de kruk naast ons aan te spreken. Onze dealers leveren ook waardevolle input. De ideeën en oplossingen die we bedenken, leggen we weer aan onze klanten voor als prototypes voor nog meer feedback, voor we ze uiteindelijk tot definitief ontwerp maken. Zo werken we dus echt samen met onze rijders.”

Harley-Davidson luistert en reageert zoals nooit tevoren en Project RUSHMORE levert slimme innovaties en technologische verbeteringen op, die samen de Harley-Davidson Touring- en Trike-platforms veranderen. De verbeteringen zijn onder te verdelen in vier door klanten bepaalde pijlers. 

Controle: rijdersvertrouwen wordt gestimuleerd door de verbeterde LED- of dubbele halogeenverlichting, Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS, en de Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam 103™- en High-Output Twin Cam 103™-motorblokken.

Infotainment: nieuwe Boom! ™ Box-infotainmentsystemen met kleurenscherm combineren kwaliteitsaudio, Bluetooth® connectivity, voice-herkenning, text-to-speech-technologie, GPS-navigatie en ondersteuning voor intercom- en CB-communicatie in een enkele module.

Gevoel: van de nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding tot en met het aangepaste passagierszitje: aerodynamica en ergonomie zorgen samen voor verbeterd comfort.

Styling: de vorm en functie van veel componenten zijn verbeterd – een opnieuw ontworpen Tour-Pak® en zadelkoffers met handige One-Touch-designelementen, rankere spatborden, lichtere gegoten aluminium wielen en intuïtief geplaatste handschakelaars. 

Voor 2014 zijn deze elementen van Project RUSHMORE terug te vinden op de volgende Harley-Davidson modellen: 

maandag 19 augustus 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

HARLEY-DAVIDSON NIEUWE CVO 2014 MODELLEN

HARLEY-DAVIDSON CVO BIEDT MEER STYLING, LUXE EN TECHNIEK
Vier nieuwe CVO-modellen bevatten de Softail Deluxe- en Project RUSHMORE-elementen


OXFORD (19 augustus 2013) – Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations (CVO)™  legt met de nieuwe Limited production-modellen voor modeljaar 2014 de lat voor fabrieks-custom motoren weer hoger qua luxe, performance en styling. De compleet nieuwe CVO™ Softail® Deluxe combineert nostalgische styling met afneembare elementen. Hierdoor is hij zowel een comfortabele touring bike als een prachtige boulevardcruiser. 



De 2014 CVO™ Road King® en CVO™ Ultra Limited zijn verbeterd door veel elementen van Project RUSHMORE. Dat is een klantgedreven zoektocht van Harley-Davidson, waarbij het fundamenteel verbeteren van elk aspect van de rijervaring en het herijken van de verwachtingen van touringrijders centraal stonden. De lange, lage CVO™ Breakout™, een custom Softail chopper, is opgefrist met nieuwe wielen en drie prachtige kleurstellingen. 

Harley-Davidson CVO-motorfietsen worden gecustomized met de meest exclusieve onderdelen en lakafwerkingen, in combinatie met veel items van Harley-Davidson® Genuine Motor Accessories. Het CVO-programma wordt vaak gebruikt om nieuwe custom-onderdelen en technieken te introduceren voordat deze op de markt komen als losse accessoires.  

Elke Harley-Davidson CVO wordt aangedreven door een 1800 cc V-Twin-krachtbron. Dat is het grootste motorblok dat Harley-Davidson bouwt en af-fabriek alleen beschikbaar is op de CVO’s. De 2014 CVO Ultra Limited heeft een nieuw Screamin’ Eagle Twin-Cooled™ Twin Cam 110™-motorblok met een combinatie van luchtkoelings- en precisiekoelingsstrategieën voor optimale performance onder de meest zware omstandigheden en bepakkingen. Andere 2014 CVO-modellen worden aangedreven door het Screamin’ Eagle Twin Cam 110™ V-Twin-motorblok met 116.5 ft. lbs.-koppel. Het Assist & Slip Clutch Pack biedt een slipfunctie bij terugschakelen, wat zorgt voor minder druk op de aandrijflijn. De hydraulische koppeling zorgt dat er minder druk op de koppelingshendel en minder onderhoud nodig is. Alle 2014 Harley-Davidson CVO-modellen zijn af-fabriek uitgerust met cruisecontrol, Anti-Lock Braking System (ABS), sleuttelloze start en het H-D Factory Security System, en een indoor/outdoor opslagdekseltje met het CVO-logo.




2014 CVO™ Softail® Deluxe: Nostalgia Meets Luxury. Brede whitewall-banden, de cleane lijnen van het Harley-Davidson Softail-chassis en een opvallende Art Deco-lakafwerking worden gecombineerd met het high-performance motorblok en 100% touringtechniek. Een Road Tech zumo 660 GPS Navigator is geïntegreerd in het ruitje. Afneembare onderdelen – waaronder een makkelijk afneembaar windscherm, zadelkoffers, rekje, rugsteun en passagierszitje – zorgen ervoor dat je de CVO Softail Deluxe in enkele minuten ombouwt van een touringmachine in een boulevardcruiser. Zijn lage zwaartepunt, lage zadel en andere ergonomische details maken de CVO
maandag 19 augustus 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste9919929939949959969979989991000Laatste