MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Triumph Triples On Tour: The Real Deal


Triumph Triples On Tour: The Real Deal

Voor èchte motorrijders is het allang geen nieuws meer dat er maar één merk al jaren ervaring heeft met het bouwen van driecilinders. Triumph Motorcycles heeft al sinds decennia een complete line-up met deze motorblokconfiguratie en wordt algemeen beschouwd als het echte driecilindermerk. 


Waar het gaat om motorblokken met karakter, een prachtige sound en de ideale mix van vermogen en koppel, is Triumph de onbetwiste autoriteit. Niet in de laatste plaats doordat deze “Triples” in het best sturende totaalpakket gemonteerd zijn! Voor iedereen die wil kennismaken met onze motoren gaan we tussen 22 maart en 20 april 2014 met de “Triumph Triples On Tour”, langs de officiële Triumph Motorcycles Dealers in Nederland.

Het oer-Britse motormerk Triumph liet in 1965 al het eerste prototype van de driecilinder zien en kwam in 1968 met de beroemde  750 cc Triumph T150 (Trident). Achteraf gezien was het heel logisch dat onze technici op het concept van de driecilinder uitkwamen, we hadden namelijk geleerd dat bestaande tweecilinders met 650 cc te weinig power leverden om de concurrentie voor te blijven, waarop, geheel in de geest van die tijd, er gewoon naar een extra cilinder werd gekeken.  Al snel werd de nood een deugd, de Triple bleek het ideale concept en al in 1970 wonnen we er de eerste TT op het Isle of Man. Een kunstje dat dat de 750cc driecilinder met de bijnaam “Slippery Sam” maar liefst vijf jaar op rij zou herhalen. Ook brak de driecilinder alle snelheidsrecords in 1970 op Daytona.  De markt voor de driecilinder was geboren en sinds die tijd volgden vele modellen met een Triple, waardoor we het concept steeds verder konden verfijnen. In de basis is het triple-concept echter nauwelijks veranderd.
 Direct na de wederopstanding in 1990, kwam Triumph weer op de markt met de iconische driecilinder en hebben we deze geëvolueerd tot wat hij nu is. Na al die jaren kunnen we dan ook zonder enige valse bescheidenheid zeggen dat niemand anders dan Triumph Motorcycles hèt echte driecilindermerk is! Onze 45 jaar aan Triple-ervaring zorgt ervoor dat de Street Triple, Speed Triple, Tiger 800, Explorer 1200, Daytona 675 en Trophy een veel beter gevoel, veel meer power, veel betere stuureigenschappen en vooral veel meer originaliteit aan boord hebben.
Tussen 22 maart en 20 april 2014 kunnen alle motorrijders tijdens de “Triumph Triples On Tour” ontdekken hoe het origineel rijdt. Kijken, zitten, voelen, rijden op de echte Triples, zodat je zelf kunt zien en voelen maar dat er maar één merk is waar de Triples geboren, opgegroeid en volwassen geworden zijn.


De Triumph Triples:
vrijdag 28 februari 2014/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

Arnott Air Suspention by Rick‘s

Arnott Air Suspention by Rick‘s
New at Rick‘s Motorcycles: Arnott Air Suspention Systems for Touring, Dyna, V-Rod and Sportster!


One of the leading Air suspention manufacturers in the automotive industry, Arnott Air Suspention is now offering a great variety of Air Suspention shocks for most Harley-Davidson model lines. Having road tested the systems for some time, Rick‘s Motorcycles – with achieved status of Distributor for Europe – is now offering the full range of Harley-Davidson related Arnott Air Suspention Systems for the European market! TÜV-approved, as was to be expected from Rick‘s Motorcycles.

This includes the big „Touring Ships“ – all Bagger customisations included – Dyna models, all V-Rod models and the Sportster models since 1979! Not to forget all Custom-modifications, for which the system offers a great base. Comforable ride, multiple positions and great reliabitily, backed by a 5-year warranty are a sign of superiour quality. Rick underlines also the great high-speed abilities, tested by Rick‘s Team on the German Autobahn when TÜV-approving the systems.
The systems come in different surface finish and as kits, which can be mounted quickly by the experienced Rick‘s Team at the House of Custom Baden-Baden, which has already used the system on numerous Rick‘s custombikes!
Existing Arnott Air Suspention users who like to have their systems TÜV approved for homologation in Germany can contact Rick‘s Motorcycles too.

Now available at www.Ricks-Motorcycles.com


Arnott Air Suspention von Rick‘s
Neu bei Rick‘s Motorcycles: Arnott Air Suspention Systems für Harley-Davidson Touring, Dyna, V-Rod und Sportster Modelle! 



Ein der größten Hersteller für luftunterstützete Federungssysteme der Automobilindustrie ist jetzt auf dem Motorradmarkt tätig: Arnott Air Suspention bietet eine Vielzahl von luftunterstützenen „Air Suspention“ Stoßdämpfern mit bordeigenem Kompressor für die meisten Harley-Davidson Baureihen. Rick‘s Motorcycles – jetzt mit dem Status eines Europa-
vrijdag 28 februari 2014/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste932933934935936937938939940941Laatste