MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Europese motor-APK voorlopig uitgesteld

Europese motor-APK voorlopig uitgesteld
Gisteren heeft het Europese Parlement met grote meerderheid ingestemd met het compromisvoorstel van de Europese Commissie inzake een Europese verordening voor de periodieke technische keuring voor motorvoertuigen.

Dit compromisvoorstel behelst onder meer dat de APK voor motorfietsen wordt uitgesteld tot 2022. Indien de lidstaten in de vijf jaar voorafgaande voldoende maatregelen nemen om de veiligheid van motorfietsen te verbeteren kan van een APK worden afgezien.

De Motorrijders Actie Groep (MAG) gaat ervan uit dat dit ook zal gebeuren en is al in gesprek met het Ministerie van Infrastructuur en Milieu over de te nemen maatregelen. Verdere wijzigingen ten opzichte van het eerdere voorstel is dat de lidstaten nu meer vrijheid gaan krijgen om zelf te bepalen hoe zij de APK gaan inrichten en met welke frequentie de keuring zal gaan plaatsvinden. Voor Nederland betekent dit dat de keuringsfrequentie en –methodiek voor personenauto's ongewijzigd blijft en dat naast de motorfietsen ook lichte aanhangers en caravans buiten de APK worden gehouden.


MAG woordvoerder Dolf Willigers meldt vanuit Straatsburg: "Dit is een grote overwinning voor de MAG en onze Europese koepelorganisatie FEMA. Zonder intensieve samenwerking met onze Europese zusterorganisaties, Europarlementariërs als Corien Wortmann-Kool, Wim van de Camp en Peter van Dalen en de Nederlandse overheid zouden we dit resultaat nooit hebben kunnen bereiken. De opstelling van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, waarbij niet alleen onze inhoudelijke argumenten zijn overgenomen maar ook steeds is vastgehouden aan het subsidiariteitsbeginsel, is van niet te onderschatten belang geweest."

Ook Europarlementariërs reageren opgetogen. Peter van Dalen (ChristenUnie): "Vanaf het begin heb ik mij verzet tegen een verplichte, dure APK van motoren en caravans. Laten we motorrijders en caravanbezitters niet onnodig op kosten jagen. Als je motorrijden veiliger wilt maken moet je investeren in een motorvriendelijke vangrail. Of investeer in een voorlichtingscampagne voor caravanbezitters dat te hard rijden met een caravan levensgevaarlijk is. Daar bereik je meer mee dam net een verplichte keuring."

Europarlementariër Wim van de Camp (CDA): "Als fervent motorrijder maakte ik mij grote zorgen toen vorig jaar een linkse meerderheid in het Europarlement vóór verplichte APK voor motoren stemde. Zo'n plicht is onnodig: motorrijders zorgen al goed voor hun motor, omwille van hun eigen veiligheid. Een motorongeluk gebeurt bijna nooit door een mankement. Gelukkig waren de meeste EU-landen ook faliekant tegen de APK-plicht voor motoren."


Dolf Willegers met Wim van de Camp (foto onder) en Peter van Dalen (foto boven)

woensdag 12 maart 2014/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

Progressive Suspension Remote-reservoir shocks

Progressive Suspension Remote-reservoir shocks 
Remote-reservoir shocks  for Tourers



PROGRESSIVE Suspension has released a reworked version of its range-topping 970 Series damper that now has a remote reservoir to make it suitable for use on H-D Touring models. 

Progressive Suspension's 970 Series range-topping dampers 
now feature a remote reservoir for use on tourers 

The latest 970 Series dampers have high-pressure, gas-charged dampers, incorporating deflective disc valving inside hard anodized aluminum bodies designed to reduce friction and increase performance. The progressive rate springs used in the dampers are regulated via threaded pre-load adjusters, which allow for fine tuning and personalized ride quality. The remote reservoirs mount in front of the bags and allow for additional tuning via easily accessed compression adjustment knobs. 

Available in 12in, 13in and standard or heavy duty spring rates, 
the dampers are available to fit ‘93-13 H-D Touring models. 


PROGRESSIVE SUSPENSION
La Palma, California, USA
Tel: 877 690 7411
info@progressivesuspension.com
www.progressivesuspension.com 
dinsdag 11 maart 2014/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste923924925926927928929930931932Laatste