MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Harley-Davidson Dealer Oude Monnink Motors Opening nieuw pand Borne

Born to Ride – Ride to Borne!

Harley-Davidson Dealer Oude Monnink Motors naar nieuw pand

Van Vroomshoop naar Borne, 50 jaar geschiedenis is verhuisd.

Inderdaad, Oude Monnink Motors bestaat al een halve eeuw en behoort daarmee tot een van de oudste motorzaken in Nederland. In 1966 begon het bedrijf van Jan en Ans Oude Monnink  als veelzijdige motorzaak in Vroomshoop, waarna zoon Richard met zijn vrouw Manon in 1992 het bedrijf overnamen en het een exclusief Harley-Davidson dealerschap werd. 



Ondanks een grondige renovatie van het pand in 2003, waarbij het nieuwe uiterlijk gecombineerd werd met de ouderwetse gezelligheid, was Oude Monnink Motors enkele jaren nadien, toch al weer dringend toe aan een  nieuw onderkomen. Zoon Bas kwam het team in 2011 versterken, en werd betrokken bij de nieuwbouwplannen. “De tijd was er toen niet rijp voor,” aldus Richard, ”We wilden graag naar een nieuw onderkomen, maar met de langzaam herstellende economie net na de crisisjaren, wilden we liever nog even wachten.” In 2016 werd het plan weer opgepakt en vol enthousiasme werd met het uitwerken van de nieuwbouwplannen vlakbij Hengelo begonnen.

dinsdag 5 december 2017/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

HOCO Parts nieuws: Brembo 19RCS Corsa Corta radiale hoofdremcilinder

Brembo 19RCS Corsa Corta radiale hoofdremcilinder

Brembo presenteert de laatste evolutie van de radiale hoofdremcilinder met de nieuwe 19RCS Corsa Corta. De nieuwe hoofdremcilinder komt uit de High Performance familie van Brembo en biedt tal van innovaties rechtstreeks afkomstig uit de MotoGP. Geschikt voor circuit én straat met keuze uit 6(!) verschillende afstellingen.


De 19RCS Corsa Corta biedt de rijder de mogelijkheid de vrije slag en daarmee het aangrijppunt naar wens in te stellen met een eenvoudig bereikbare draaiknop in Normal, Sport of Race modus.

Normal (N) - De vrije slag is normaal en de rem grijpt normaal aan voor gebruik in de stad of onder minder goede weersomstandigheden. 

Sport (S) - De vrije slag is korter en de rem grijpt sneller aan dan in de N-stand. Deze afstelling geeft een meer dynamisch gevoel en is geschikt voor sportief straat- en circuit gebruik.

Race (R) - De vrije slag wordt verder verkleind en de rem grijpt nog sneller aan. De 19RCS Corsa Corta  geeft  in deze R-stand hetzelfde directe gevoel als hoofdremcilinders gebruikt in de MotoGP en is ideaal voor gebruik op het circuit.

De 19RCS Corsa Corta is ook voorzien van het RCS (Ratio Click System) systeem dat 10 jaar geleden is geïntroduceerd op de Brembo 19RCS hoofdremcilinder. Met het RCS systeem kan de hefboomverhouding van de hoofdremcilinder aangepast worden door eenvoudig de stelschroef 180° te verdraaien. Het systeem versteld de afstand tussen het scharnierpunt van de hevel en het contactpunt van de drukstift in de hevel met 2mm. Dit is herkenbaar aan de zichtbare drukstift die rood is op de 18mm en zwart op de 20mm stand. Door de verhouding te veranderen kan er gekozen worden voor fijn doseren (18mm) wat ideaal is voor circuitgebruik of een wat harder gevoel in de remhevel (20mm) wat voor straatgebruik wordt geadviseerd.


Doordat beide instellingen afzonderlijk van elkaar te configureren zijn is
dinsdag 5 december 2017/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
12345678910Laatste