MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

RDW: blijf alert als je rijdt met rijhulpsystemen

RDW: blijf alert als je rijdt met rijhulpsystemen 

16 maart 2018 

Adaptive cruisecontrol ziet motorrijders niet altijd.   
Uit RDW-onderzoek blijkt dat auto’s met een innovatief rijsysteem zoals een adaptive cruisecontrol (ACC), goed in staat is om motorrijders op te merken. Alleen wanneer motorfietsen aan de rand van de rijstrook rijden, reageert adaptive cruisecontrol niet goed. In veel gevallen moest er ingegrepen worden. Daarom waarschuwt de RDW gebruikers van dergelijke systemen en de motorrijders om tijdens het rijden goed op te blijven letten omdat de systemen kleine objecten niet altijd zien. 

Indicatief onderzoek

De RDW onderzocht op verzoek van Motorrijders Actie Groep (MAG), Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) en de Federation of European Motorcyclists’ Associations (FEMA) de zichtbaarheid van motorfietsen voor voertuigen met innovatieve rijsystemen die de snelheid van het voertuig bepalen.   
Innovatieve rijsystemen
Auto’s zijn steeds vaker uitgerust met innovatieve rijsystemen zoals advanced driver assistance systems (oftewel ADAS) en adaptive cruisecontrol. ADAS kan de bestuurder ondersteunen tijdens het rijden door middel van camera’s achter de voorruit. Ze helpen bij het onvrijwillig verlaten van een rijbaan, het maken van een noodstop, verbeteren het zicht bij nacht, bieden een 360 graden beeld en helpen bij inparkeren. Het zijn de voorbodes van het autonome autorijden (zelfrijdende auto's). Met adaptive cruisecontrol versnelt en vertraagt je auto om een vooraf ingestelde afstand te houden tussen de auto en het voorgaande voertuig.   

Verschillende rijstroken

Het onderzoek is uitgevoerd op het testcentrum van de RDW met verschillende personenauto’s. Onderzocht is of er mogelijke verschillen zijn tussen het detecteren van personenauto’s en motorfietsen. De RDW onderzocht ook het gedrag van het systeem wanneer de motorrijder op verschillende plaatsen op de rijstrook rijdt. De fabrikanten van alle geteste voertuigen waarschuwen in de handleiding juist specifiek voor deze situatie.   

Rand rijstrook

De metingen lieten zien dat in sommige gevallen het systeem de motorfiets op een grotere afstand detecteert, eerder dan een personenauto. In alle gevallen zien de systemen de andere voertuigen vroeg genoeg om de ACC te laten werken. Alleen als een motorfiets op of vlak bij de rand van de rijstrook rijdt, dan ziet het systeem de motor niet of niet goed. In die gevallen moest er ingegrepen worden. 
vrijdag 16 maart 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

KURYAKYN ADDS TO MOMENTUM LUGGAGE LINE

KURYAKYN ADDS 
TO MOMENTUM LUGGAGE LINE

SOMERSET, WIS, MARCH 14 — The Rambler Roll Bag, Drifter Bag, and Outrider Saddlebags are the latest additions to Kuryakyn’s Momentum Luggage collection. Designed for riders on the go, the Momentum lineup’s utilitarian designs offer versatile storage, easy mounting, and rugged construction from UV-rated, weather-resistant 1200 denier textile. Features include quick and convenient mounting or removal on virtually any motorcycle, waterproof rain covers, glove-friendly zippers, heavy-duty D-Rings, and MOLLE attachment points for adaptable external modular storage.

donderdag 15 maart 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste6789101112131415Laatste