MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

HOCO Parts: Arai Rebel Helm

Arai Rebel: Oranje boven

Na de succesvolle introductie van de Arai Rebel, begin dit jaar, 
komt Arai nu met een voorproefje op de 2014 collectie: Rebel Base Orange.



Begin dit jaar introduceerde Arai een nieuw helm type dat vooral is afgestemd op het groeiende ‘naked’ segment. Omdat dit type motor een andere aerodynamica en zitpositie biedt dan bijvoorbeeld een sport- of tourmotor, is een speciaal voor deze categorie motoren ontwikkelde helm zeer aan te bevelen. De Rebel is dan ook speciaal door Arai voor de rijders van dit type motoren uitgebracht. 



De ruige uitstraling van de helm wordt onderstreept door de kin spoiler, die er voor zorgt dat wind en windgeruis geminimaliseerd wordt – net zoals de grote openingen van de zijventilatie en de achterspoiler dat doen. Deze zorgen ook voor extra comfort omdat ze de turbulentie verminderen en de warmteafvoer uit het interieur optimaliseren.


De helm is daarnaast voorzien van Arai´s laatste noviteit, het Facial Contour System. Deze verende wangkussens zorgen voor een verder verbeterde pasvorm, meer comfort en steun. Het bijzondere is dat de wangkussens nu op het kaakbeen rusten, in plaats van op de wangen. Dit gaat het liften en schudden ("buffetting’’) van de helm bij (zeer) hoge snelheden effectief tegen, terwijl de helm daarnaast strakker kan zitten zonder dat dit ten koste van het comfort gaat. Dankzij dit ingebouwde verende kussen is dus de pasvorm en het comfort merkbaar verbeterd, maar is de helm nog steeds gemakkelijk op- en af te zetten. Dankzij deze unieke Arai pasvorm en de uitgekiende balans en gewichtsverdeling van de helm wordt de nek minimaal belast en dat zorgt weer voor een comfortabele, en dus veilige, rijbeleving. 



Prijs en kleuren
De Rebel Base Orange kost € 659,- net als de bekende Base White. Dit model is ook bij uw Arai dealer leverbaar voor € 559,- in de kleuren zwart en wit. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Kijk voor meer informatie op www.arai.nl of op www.facebook.com/hocopartsnews, ‘Like’ Hoco Parts en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!

dinsdag 20 augustus 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

Harley-Davidson 2014 Fat Bob

DONKER EN GRIMMIG: DE 2014 FAT BOB IS DE BAAS
Nieuwe Dark Custom styling met slash-cut achterspatbord en LED-achterlicht



OXFORD (19 augustus 2013) – Van de narrige oogopslag van zijn dubbele koplamp tot de noppenstructuur van zijn dikke banden – de Harley-Davidson® Fat Bob® brengt een heldere boodschap: opzouten! Met aardige jongens plaveien ze de wegen, daarom is de 2014 Fat Bob pissiger dan ooit. Na de Dark Custom make-over van Harley Styling wil je hem niet in een donker steegje tegenkomen.



“We wilden de Fat Bob nog verder meetrekken in het Dark Custom-rijk”, vertelt Harley-Davidson Styling Manager Tony Pink. “De compacte, gechopte lijnen van het nieuwe achterspatbord, de hoek van de schokbrekers en de aflopende tankgraphics zorgen samen voor een agressieve nieuwe look die versterkt wordt door de blunt-cut dempers. De high-contrast-details op de zwarte wielen matchen mooi met de tankgraphics. Het zadel heeft een nieuwe vorm en cover voor meer sportiviteit en comfort. Tel dit op en je snapt dat de Fat Bob klaar is om het straatbeeld te domineren.”

Zwart vervangt chroom over de gehele Fat Bob, onder andere op de aandrijflijn, airbox-cover, schokbreker-covers, kroonplaat, koplampringen, console en accubox-cover. De aluminium gesleufde schijfwielen zijn zwart gepoedercoat en afgewerkt met lasergegrafeerd Harley-Davidson-logo en rim stripe. 

Komen aanrijden op een Fat Bob, is niet bepaald een subtiel statement. Maar deze bike biedt meer dan brutaliteit. De stijve stalen ruggengraat van het Dyna-frame, een paar dikke 49 mm voorvorken en een chassisgeometrie die gemaakt is voor het betere bochtenwerk, maken van de Fat Bob een cruiser die je grijnzend op een oor legt en waar je knallend mee rondjakkert. 

Dubbele remschijven voor en een antiblokkeerremsysteem (ABS) zetten de Fat Bob in no time stil. Grijp de handvatten, laat de koppeling los en voel de schop in je rug als de Twin Cam 103™ V-Twin je lanceert. De Fat Bob is van meet af aan de baas. 

Belangrijkste Fat Bob features 

In rubber opgehangen Twin Cam 103™-motorblok met 97.4 ft. lbs.-koppel bij 3500 tpm. 
De motor is voorzien van Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) en Automatic Compression Release (ACR), en is verbonden met een Cruise Drive 6-versnellingsbak. De krachtbron is zwart gepoedercoat met zwarte deksels. 

NIEUW Blunt-cut gekantelde dubbele dempers zijn verbonden met de signature ‘Tommy Gun’ 2-1-2 collector-uitlaat met gesleufde chromen schildjes.

NIEUW Slash-cut-achterspatbord.
                     
NIEUW Slank en sportief ergonomisch zadel met nieuwe bekleding en zilveren contraststiksels. 

NIEUW Console met geïntegreerde contactschakelaar en 5-inch elektronische speedometer met multifunctioneel LCD-display en LED-indicator
maandag 19 augustus 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste1007100810091010101110121013101410151016Laatste