MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Roadtest Indian Chieftain 2014

Roadtest Indian Chieftain 2014 model

Door Onno “Berserk” Wieringa Fotografie Madness Photography / Indian Motorcycles

Vandaag heb ik de hele dag met de Indian Chieftain gereden. Een exclusieve wereldpremière, die ik met een handjevol collega journalisten mocht delen. Een ervaring die ik in Sturgis, South Dakota, tijdens de beroemde Sturgis Bike Week meemaakte en ik niet gauw zal vergeten. 

Volop genietend van de nieuwste Indian Chieftain, rijdend in Rapid City, SD.

Het uiterlijk van de Indian Chieftain is, net als de technische specificaties, duidelijk anders dan die van de twee andere nieuwe Indian modellen; de Indian Chief Classic en de Indian Chief Vintage. Zo zijn de iets steilere balhoofdhoek en het windscherm de twee belangrijkste zaken waarin hij verschilt, de ‘ harde’  zijkoffers niet te vergeten. Wel zijn alle modellen met hetzelfde Indian 111 inch Thunder Stroke uitgerust.


De Indian Chieftain rijdt vlot, stuurt lekker strak en is net als de twee andere modellen super smooth. De Indian Chieftain is de eerste productiemotor met een op de vork gemonteerde fairing met elektrisch verstelbare ruit. De ruit is 4 inch hoger te zetten, tijdens het rijden kan je ermee spelen door de eenvoudige bediening op het stuur. Het windscherm op de Chieftain doet z’n werk goed, geeft bescherming en nauwelijks turbulentie. De fairing van de Indian Chieftain heeft een bijzonder design, geïnspireerd op de oude Streamliner treinen van weleer. De in dezelfde stijl uitgevoerde ‘Quick Release’ koffers zijn op afstand elektrisch afsluitbaar en ruim van inhoud. Het 100 Watt audiosysteem geeft een mooie sound en is vanaf het stuur bedienbaar. 

woensdag 7 augustus 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

De nieuwe Indian Classic Chief 2014 gereden! Indian beleeft wereldpremiere in South Dakota!

Rijden met de nieuwe modeljaar 2014 Indian Classic Chief  111
en Indian Vintage 111

Gisteren had ik de eer om als een van eersten ter wereld met de nieuwe Indian Motorcycles te mogen rijden. In Rapid Ciy, South Dakota, vlakbij het bekende Sturgis, stond een rij Indians op ons te wachten. Onder een stralende zon reden we door het prachtige South Dakota, genietend van de nieuwe Indian Classic Chief. Slechts 15 genodigden mochten dit historische moment van de wederopstanding van het merk Indian meemaken. Met gepaste trots namen we plaats op de motoren en bewonderend werd elk model bekeken en gestart. Moderne techniek in een perfect passend oud jasje. De klassieke Chief wist mij gelijk te bekoren. De stad uit en de slingerende wegen door de Black Hills worden opgezocht, een rij Indians die zich een weg baant door het Wilde Westen van weleer, het Indianengebied is de perfecte entourage waar de Indian Chief Classic zich thuisvoelt, het is een gezicht, een moment wat niemand die erbij was ooit zal vergeten. Een stuk geschiedenis wordt weer tot leven gebracht, een stuk geschiedenis wordt geschreven. Indian is Alive!  

 In een oud pakhuis staan in het gedempte licht de Indians op ons te wachten.

 Een wereldpremière die het merk Indian weer op de kaart zet. Met een prachtig diepe roffel slaat het hart van de 111 motor de oorlogstrom; er is nog een Amerikaans motormerk bijgekomen....

 De groep
maandag 5 augustus 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste99599699799899910001001100210031004Laatste